Precision i marknadsföringen – rätt budskap till rätt målgrupp
26 september, 2023
Planerar du dina aktiviteter inför 2024? Netdoktor har den perfekta lösningen för att du ska kunna nå din målgrupp vid rätt tidpunkt.
Varför bör du välja Netdoktor?
- Insikter från 20 års data: Med vår gedigna erfarenhet har vi samlat in data under två decennier, och nu vill vi dela med oss av den till dig. Vi hjälper dig att skräddarsy din marknadsföringsplan utifrån din målgrupps beteenden och preferenser.
- Årshjulet för träffsäker marknadsföring: Vi har kartlagt söktrender månad för månad för olika problemområden, vilket resulterat i vårt årshjul. Med detta hjälpmedel riktar du din marknadsföring mot rätt målgrupp vid exakt rätt tidpunkt.
- Målgruppsprecision i rätt kontext: När du annonserar hos Netdoktor, når du din målgrupp när de aktivt söker information om sina hälsotillstånd. Det innebär att din marknadsföring sker i en relevant och meningsfull kontext, vilket ökar chansen att fånga deras uppmärksamhet.
- Kantar-undersökning som bevis: En nyligen genomförd undersökning från Kantar visar att Netdoktors besökare är en spegling av Sveriges befolkning. Dessutom besöker våra besökare apotek 22% oftare än besökare hos liknande hälsosajter. Det är din garanti för att nå en engagerad och köpstark målgrupp.
- Mångsidiga marknadsföringslösningar: Oavsett om du vill lyfta en specifik produkt, en kampanj eller kanske en ny podd, har vi de verktyg du behöver. Vårt utbud inkluderar annonsering, riktade utskick, patientundersökningar, sponsrade textlänkar och native artiklar – allt för att maximera din exponering och påverkan.
Vårt mål är att hjälpa dig att nå din exakta målgrupp i rätt tid och på rätt sätt inför 2024. Tveka inte att kontakta oss redan idag så att vi tillsammans kan planera din marknadsföringsstrategi.
Vill ni veta mer? Kontakta Sanna Larsson,
+46 73 770 66 62, sanna.larsson@netdoktor.se
Anmälan till progresstest 2024
Progresstestet erbjuder en återkommande uppföljning av ST-läkarens utveckling gällande teoretisk kunskap. Genom testet kan du få hjälp med att följa utvecklingen inom din specialistkunskap och få besked om dina styrkor och [...]
Biosimilarer – vad vet egentligen förskrivarna?
Vilka insikter, kunskaper och erfarenheter har förskrivarna om biosimilarer? Torsdagen den 23 maj bjuder Bonnier Healthcare in till ett event om just detta. Vi kommer att belysa ämnet biosimilarer med utgångspunkt [...]
Precision i marknadsföringen – rätt budskap till rätt målgrupp
Planerar du dina aktiviteter inför 2024? Netdoktor har den perfekta lösningen för att du ska kunna nå din målgrupp vid rätt tidpunkt. Varför bör du välja Netdoktor? Insikter från 20 års data: [...]
“Hur mycket tjänar vi på sjukhusportföljen?”
Som ansvarig för upphandlingar ställs du ofta inför frågan kring sjukhusportföljens lönsamhet. Monitend hjälper dig att snabbt och enkelt redovisa svaret. Monitend ger dig snabbt en överblicksbild över hela sjukhusmarknaden och [...]
Kunskapstest för ST i onkologi!
I vår genomför Svensk Onkologisk Förening för andra året i rad ett progressionstest tillsammans med Bonnier Healthcare Sweden. Målgrupp är landets drygt 50 ST-läkare inom onkologi. Syftet är att ge den [...]
Medibas Anna Nager leder skandinavisk tidskrift
Medibas chefredaktör Anna Nager har fått uppdraget att leda Scandinavian Journal of Primary Health Care (SJPHC), en vetenskaplig tidskrift vars huvuduppdrag är att publicera refereegranskade vetenskapliga originalartiklar inom allmänmedicin. Tidskriften ligger [...]
Så bidrar Netdoktor till upplysta och stärkta patienter
Genom en ny satsning får patienter inom olika diagnosområden skräddarsytt material en gång i månaden, i så kallade kunskapsbrev. Satsningen är en del av det som genomsyrar Netdoktors arbete – nämligen [...]
Vill du få en tydligare marknadsöverblick?
En effektiv analys – med Pharma Monitor Express kan läkemedelsbolag enkelt både överblicka och noggrant studera marknaden. Pharma Monitor Express är ett affärsoptimerande analysverktyg som visualiserar försäljningsstatistik och lägger grunden för en [...]
Pharma Monitor Express – Nu i uppdaterad version
Färre steg fram till analys – nya funktioner i Pharma Monitor Express gör verktyget tillgängligt för fler inom organisationen. – Vi ville korta ned tiden det tar att få fram informationen. [...]
Digital GCP Utbildning – “Nu höjer vi såväl utbildningens pedagogik som kvalitet”
Utbildningen får en ny kursstruktur med tydligare koppling till Helsingforsdeklarationen, samt en ny utbildningsdel inom säkerhetsuppföljning av läkemedel (pharmacovigilance). – Vi är alltid transparenta och lyssnar på marknadens efterfrågan! Med den nya [...]
Anmälan till progresstest 2024
Progresstestet erbjuder en återkommande uppföljning av ST-läkarens utveckling gällande teoretisk kunskap. Genom testet kan du få hjälp med att följa utvecklingen inom din specialistkunskap och få [...]
Biosimilarer – vad vet egentligen förskrivarna?
Vilka insikter, kunskaper och erfarenheter har förskrivarna om biosimilarer? Torsdagen den 23 maj bjuder Bonnier Healthcare in till ett event om just detta. Vi kommer att [...]
Precision i marknadsföringen – rätt budskap till rätt målgrupp
Planerar du dina aktiviteter inför 2024? Netdoktor har den perfekta lösningen för att du ska kunna nå din målgrupp vid rätt tidpunkt. Varför bör du välja Netdoktor? [...]
“Hur mycket tjänar vi på sjukhusportföljen?”
Som ansvarig för upphandlingar ställs du ofta inför frågan kring sjukhusportföljens lönsamhet. Monitend hjälper dig att snabbt och enkelt redovisa svaret. Monitend ger dig snabbt en [...]
Kunskapstest för ST i onkologi!
I vår genomför Svensk Onkologisk Förening för andra året i rad ett progressionstest tillsammans med Bonnier Healthcare Sweden. Målgrupp är landets drygt 50 ST-läkare inom onkologi. [...]
Medibas Anna Nager leder skandinavisk tidskrift
Medibas chefredaktör Anna Nager har fått uppdraget att leda Scandinavian Journal of Primary Health Care (SJPHC), en vetenskaplig tidskrift vars huvuduppdrag är att publicera refereegranskade vetenskapliga [...]
Så bidrar Netdoktor till upplysta och stärkta patienter
Genom en ny satsning får patienter inom olika diagnosområden skräddarsytt material en gång i månaden, i så kallade kunskapsbrev. Satsningen är en del av det som [...]
Vill du få en tydligare marknadsöverblick?
En effektiv analys – med Pharma Monitor Express kan läkemedelsbolag enkelt både överblicka och noggrant studera marknaden. Pharma Monitor Express är ett affärsoptimerande analysverktyg som visualiserar försäljningsstatistik [...]
Pharma Monitor Express – Nu i uppdaterad version
Färre steg fram till analys – nya funktioner i Pharma Monitor Express gör verktyget tillgängligt för fler inom organisationen. – Vi ville korta ned tiden det [...]
Digital GCP Utbildning – “Nu höjer vi såväl utbildningens pedagogik som kvalitet”
Utbildningen får en ny kursstruktur med tydligare koppling till Helsingforsdeklarationen, samt en ny utbildningsdel inom säkerhetsuppföljning av läkemedel (pharmacovigilance). – Vi är alltid transparenta och lyssnar på [...]