“Sätter agendan för samtalet” – Kanaler för både patient och profession i Skandinavien
5 november, 2021
Effektiv marknadsföring för hela Skandinavien. Att annonsera i Bonnier Healthcare Groups kanaler ger läkemedelsbolagen flera fördelar.
Med väletablerade mediekanaler på samtliga skandinaviska marknader kan Bonnier Healthcare Group erbjuda sina kunder effektiv marknadsföring mot rätt målgrupp i rätt tid. Genom printpublikationer, webb, digitala utbildningar och event når Bonnier Healthcare Group patienter och anhöriga, hälso- och sjukvårdspersonal samt offentliga och privata beslutsfattare.
– Grunden för vår verksamhet är oberoende och kvalitativ journalistik. Det har gjort oss till en relevant och viktig aktör som är med och sätter agendan för samtalet i alla tre länder. Det ligger också bakom vår mycket goda räckvidd i målgrupperna, säger Lise Hjertaas, Nordic Business Director Bonnier Healthcare Group.
Helhetslösningar
För företag som är verksamma på den skandinaviska marknaden kan Bonnier Healthcare Group erbjuda samordnade helhetslösningar för samtliga länder. Det innebär att kunden endast behöver ha en kontakt för hela Skandinavien vilket sparar tid och samtidigt ger möjlighet att anpassa marknadsföringen för respektive marknad.
– Alla våra varumärken har god kännedom om sina målgrupper och vet hur ett budskap får bäst räckvidd i målgruppen. Vi har lång erfarenhet av att hjälpa våra kunder att öka kännedomen om deras varumärke och produkter och tar fram annonslösningar som passar kundens aktuella behov, säger Lise Hjertaas.
Belyser diagnoser
Utbudet av annonslösningar sträcker sig från traditionell print- och webbannonsering över digitala nativekampanjer till digitala utbildningar och agendadrivande event. Ett axplock av mediekanalerna är till exempel publikationen Dagens Medicin som finns i samtliga tre länder och når hälso- och sjukvårdspersonal och Netdoktor i Sverige, Danmark och Finland samt Norsk Helseinformatikk som når patienter och anhöriga.
– Vi kan erbjuda diagnospooler i alla länder och även arrangera event som belyser och aktualiserar specifika diagnoser och där våra kunder kan gå in som partners. Utgångspunkten för marknadsföringen är alltid kundens behov på varje marknad, säger Lise Hjertaas.
Vill du veta mer om annonsering i våra kanaler?
Kontakta Lise Hjertaas, Nordic Business Director, Bonnier Healthcare
Epost: lise.hjertaas@dagensmedisin.no
Tele: +47 909 88 392
Bonnier Healthcare Group finns i åtta europeiska länder och erbjuder evidensbaserade och professionella informationstjänster för hälso- och sjukvårdspersonal, patienter och anhöriga samt läkemedelsbolag.
Anmälan till progresstest 2024
Progresstestet erbjuder en återkommande uppföljning av ST-läkarens utveckling gällande teoretisk kunskap. Genom testet kan du få hjälp med att följa utvecklingen inom din specialistkunskap och få besked om dina styrkor och [...]
Biosimilarer – vad vet egentligen förskrivarna?
Vilka insikter, kunskaper och erfarenheter har förskrivarna om biosimilarer? Torsdagen den 23 maj bjuder Bonnier Healthcare in till ett event om just detta. Vi kommer att belysa ämnet biosimilarer med utgångspunkt [...]
Precision i marknadsföringen – rätt budskap till rätt målgrupp
Planerar du dina aktiviteter inför 2024? Netdoktor har den perfekta lösningen för att du ska kunna nå din målgrupp vid rätt tidpunkt. Varför bör du välja Netdoktor? Insikter från 20 års data: [...]
“Hur mycket tjänar vi på sjukhusportföljen?”
Som ansvarig för upphandlingar ställs du ofta inför frågan kring sjukhusportföljens lönsamhet. Monitend hjälper dig att snabbt och enkelt redovisa svaret. Monitend ger dig snabbt en överblicksbild över hela sjukhusmarknaden och [...]
Kunskapstest för ST i onkologi!
I vår genomför Svensk Onkologisk Förening för andra året i rad ett progressionstest tillsammans med Bonnier Healthcare Sweden. Målgrupp är landets drygt 50 ST-läkare inom onkologi. Syftet är att ge den [...]
Medibas Anna Nager leder skandinavisk tidskrift
Medibas chefredaktör Anna Nager har fått uppdraget att leda Scandinavian Journal of Primary Health Care (SJPHC), en vetenskaplig tidskrift vars huvuduppdrag är att publicera refereegranskade vetenskapliga originalartiklar inom allmänmedicin. Tidskriften ligger [...]
Så bidrar Netdoktor till upplysta och stärkta patienter
Genom en ny satsning får patienter inom olika diagnosområden skräddarsytt material en gång i månaden, i så kallade kunskapsbrev. Satsningen är en del av det som genomsyrar Netdoktors arbete – nämligen [...]
Vill du få en tydligare marknadsöverblick?
En effektiv analys – med Pharma Monitor Express kan läkemedelsbolag enkelt både överblicka och noggrant studera marknaden. Pharma Monitor Express är ett affärsoptimerande analysverktyg som visualiserar försäljningsstatistik och lägger grunden för en [...]
Pharma Monitor Express – Nu i uppdaterad version
Färre steg fram till analys – nya funktioner i Pharma Monitor Express gör verktyget tillgängligt för fler inom organisationen. – Vi ville korta ned tiden det tar att få fram informationen. [...]
Digital GCP Utbildning – “Nu höjer vi såväl utbildningens pedagogik som kvalitet”
Utbildningen får en ny kursstruktur med tydligare koppling till Helsingforsdeklarationen, samt en ny utbildningsdel inom säkerhetsuppföljning av läkemedel (pharmacovigilance). – Vi är alltid transparenta och lyssnar på marknadens efterfrågan! Med den nya [...]
Anmälan till progresstest 2024
Progresstestet erbjuder en återkommande uppföljning av ST-läkarens utveckling gällande teoretisk kunskap. Genom testet kan du få hjälp med att följa utvecklingen inom din specialistkunskap och få [...]
Biosimilarer – vad vet egentligen förskrivarna?
Vilka insikter, kunskaper och erfarenheter har förskrivarna om biosimilarer? Torsdagen den 23 maj bjuder Bonnier Healthcare in till ett event om just detta. Vi kommer att [...]
Precision i marknadsföringen – rätt budskap till rätt målgrupp
Planerar du dina aktiviteter inför 2024? Netdoktor har den perfekta lösningen för att du ska kunna nå din målgrupp vid rätt tidpunkt. Varför bör du välja Netdoktor? [...]
“Hur mycket tjänar vi på sjukhusportföljen?”
Som ansvarig för upphandlingar ställs du ofta inför frågan kring sjukhusportföljens lönsamhet. Monitend hjälper dig att snabbt och enkelt redovisa svaret. Monitend ger dig snabbt en [...]
Kunskapstest för ST i onkologi!
I vår genomför Svensk Onkologisk Förening för andra året i rad ett progressionstest tillsammans med Bonnier Healthcare Sweden. Målgrupp är landets drygt 50 ST-läkare inom onkologi. [...]
Medibas Anna Nager leder skandinavisk tidskrift
Medibas chefredaktör Anna Nager har fått uppdraget att leda Scandinavian Journal of Primary Health Care (SJPHC), en vetenskaplig tidskrift vars huvuduppdrag är att publicera refereegranskade vetenskapliga [...]
Så bidrar Netdoktor till upplysta och stärkta patienter
Genom en ny satsning får patienter inom olika diagnosområden skräddarsytt material en gång i månaden, i så kallade kunskapsbrev. Satsningen är en del av det som [...]
Vill du få en tydligare marknadsöverblick?
En effektiv analys – med Pharma Monitor Express kan läkemedelsbolag enkelt både överblicka och noggrant studera marknaden. Pharma Monitor Express är ett affärsoptimerande analysverktyg som visualiserar försäljningsstatistik [...]
Pharma Monitor Express – Nu i uppdaterad version
Färre steg fram till analys – nya funktioner i Pharma Monitor Express gör verktyget tillgängligt för fler inom organisationen. – Vi ville korta ned tiden det [...]
Digital GCP Utbildning – “Nu höjer vi såväl utbildningens pedagogik som kvalitet”
Utbildningen får en ny kursstruktur med tydligare koppling till Helsingforsdeklarationen, samt en ny utbildningsdel inom säkerhetsuppföljning av läkemedel (pharmacovigilance). – Vi är alltid transparenta och lyssnar på [...]