Hög räckvidd inom hälso- och sjukvård
25 september, 2020
Genom Dagens Medicin och NetdoktorPro når branschaktörer ut med sitt budskap till relevanta målgrupper i den svenska vården.
Dagens Medicin och NetdoktorPro spelar en central roll i den svenska hälso- och sjukvården och förser sina läsare med de senaste nyheterna samt den senaste medicinska kunskapen. De är även viktiga kanaler för branschaktörer som vill nå ut till relevanta målgrupper i vården.
– Tillsammans har Dagens Medicin och NetdoktorPro en unik räckvidd. En kampanj i båda kanalerna når beslutsfattare som politiker, myndighetspersonal och tjänstemän inom hälso- och sjukvården genom Dagens Medicin samt en stor procentandel av all personal som har ett kliniskt intresse av sjukdomar, symptom och diagnoser genom NetdoktorPro, säger Annika Östholm, försäljningschef Market Solutions på Bonnier Healthcare.
Sponsorskap av redaktionell bevakning
Dagens Medicin och NetdoktorPro erbjuder ett flertal annonstjänster, däribland display- och nativeannonsering samt sponsorskap av redaktionell bevakning kring ett visst terapiområde. Kunder har även möjlighet att tillsammans med NetdoktorPro skräddarsy utbildningar riktade mot läkare samt genomföra undersökningar i målgruppen inom ett önskat område. Ett annat erbjudande är sponsorskap av kongresser och seminarier.
– Vi har en omfattande rapportering i samtliga kanaler från ett flertal kongresser och seminarier vilket innebär att den aktuella sponsorn får stor spridning i målgruppen. Framöver kommer vi anordna post-konferenser för dem som inte kunde delta på en viss konferens och där specialister presenterar slutsatserna från konferensen. Här kan en kund gå in som sponsor samt träffa deltagare på plats, säger Annika Östholm.
För ytterligare information, kontakta Annika Östholm, försäljningschef BHS Market Solutions: +46 (0) 70 669 79 40 eller annika.ostholm@bonnierhealthcare.se
Precision i marknadsföringen – rätt budskap till rätt målgrupp
Planerar du dina aktiviteter inför 2024? Netdoktor har den perfekta lösningen för att du ska kunna nå din målgrupp vid rätt tidpunkt. Varför bör du välja Netdoktor? Insikter från 20 års data: [...]
Så bidrar Netdoktor till upplysta och stärkta patienter
Genom en ny satsning får patienter inom olika diagnosområden skräddarsytt material en gång i månaden, i så kallade kunskapsbrev. Satsningen är en del av det som genomsyrar Netdoktors arbete – nämligen [...]
Kunskapsbrev bidrar till stärkta patienter och ökad delaktighet i vården
“Många patienter och närstående upplever att de inte får tillräckligt med information om sjukdomen, behandlingen eller de skyldigheter som vården faktiskt har enligt patientlagen. Det visar flera enkätundersökningar som Netdoktor gjort [...]
Samarbete med Specialistföreningar
Bonnier Healthcare Sweden arbetar för att kunskapssäkra vården. I varje enskilt möte med vården ska patienten känna sig trygg i att den personal man träffar har tillgång till aktuell och evidensbaserad [...]
Svårt att nå din patientgrupp? Vi kan hjälpa dig
“Stora men även små, riktigt små, patientgrupper nås av Netdoktor genom våra registrerade och återkommande användare”, säger Besima Aho, publisher och ansvarig utgivare på Netdoktor. Netdoktor.se har sedan starten för över [...]
Patientversion av nationella vårdprogrammet bröstcancer
Varje timme får en kvinna beskedet bröstcancer. För de kvinnor i Sverige som lever med bröstcancer är effektiv och jämlik vård livsviktigt och avgörande. – För att uppnå en god bröstcancervård [...]
Journalhjälpen – ny tjänst ska hjälpa patienter att förstå journaltext
Den nya tjänsten, Journalhjälpen, ska hjälpa patienter att förstå journaltext, undersökningssvar och provsvar. Genom Journalhjälpen i Netdoktor Aktiv patient får patienter möjligheten att förstå innehållet i sin egen patientjournal och därmed [...]
Ökad kunskap om nya läkemedel och behandlingar
Kunskapshöjande och framtagna i samarbete med oberoende ämnesexperter – Bonnier Healthcare är idag en ledande leverantör av kvalitativa digitala utbildningar för både patienter och personal inom hälso- och sjukvården. Bonnier Healthcares [...]
Pressmeddelande: Stort informationsbehov om atopiskt eksem
Ny patientutbildning ska öka kunskapen om egenvård och behandling hos patientgruppen Närmare en miljon svenskar lever med atopiskt eksem – för många är det en mild sjukdom men för en hel [...]
En kanal för att nå regionerna
Upplysningskampanjer kan bidra till bättre vård. Det säger Tina Norgren, förbundsordförande Psoriasisförbundet. ”De behövs för att beslutsfattarna ska få upp ögonen för att vården inte fungerar och behöver bli bättre.” Psoriasisförbundet [...]
Precision i marknadsföringen – rätt budskap till rätt målgrupp
Planerar du dina aktiviteter inför 2024? Netdoktor har den perfekta lösningen för att du ska kunna nå din målgrupp vid rätt tidpunkt. Varför bör du välja Netdoktor? Insikter från 20 års data: [...]
Så bidrar Netdoktor till upplysta och stärkta patienter
Genom en ny satsning får patienter inom olika diagnosområden skräddarsytt material en gång i månaden, i så kallade kunskapsbrev. Satsningen är en del av det som genomsyrar Netdoktors arbete – nämligen [...]
Kunskapsbrev bidrar till stärkta patienter och ökad delaktighet i vården
“Många patienter och närstående upplever att de inte får tillräckligt med information om sjukdomen, behandlingen eller de skyldigheter som vården faktiskt har enligt patientlagen. Det visar flera enkätundersökningar som Netdoktor gjort [...]
Samarbete med Specialistföreningar
Bonnier Healthcare Sweden arbetar för att kunskapssäkra vården. I varje enskilt möte med vården ska patienten känna sig trygg i att den personal man träffar har tillgång till aktuell och evidensbaserad [...]
Svårt att nå din patientgrupp? Vi kan hjälpa dig
“Stora men även små, riktigt små, patientgrupper nås av Netdoktor genom våra registrerade och återkommande användare”, säger Besima Aho, publisher och ansvarig utgivare på Netdoktor. Netdoktor.se har sedan starten för över [...]
Patientversion av nationella vårdprogrammet bröstcancer
Varje timme får en kvinna beskedet bröstcancer. För de kvinnor i Sverige som lever med bröstcancer är effektiv och jämlik vård livsviktigt och avgörande. – För att uppnå en god bröstcancervård [...]
Journalhjälpen – ny tjänst ska hjälpa patienter att förstå journaltext
Den nya tjänsten, Journalhjälpen, ska hjälpa patienter att förstå journaltext, undersökningssvar och provsvar. Genom Journalhjälpen i Netdoktor Aktiv patient får patienter möjligheten att förstå innehållet i sin egen patientjournal och därmed [...]
Ökad kunskap om nya läkemedel och behandlingar
Kunskapshöjande och framtagna i samarbete med oberoende ämnesexperter – Bonnier Healthcare är idag en ledande leverantör av kvalitativa digitala utbildningar för både patienter och personal inom hälso- och sjukvården. Bonnier Healthcares [...]
Pressmeddelande: Stort informationsbehov om atopiskt eksem
Ny patientutbildning ska öka kunskapen om egenvård och behandling hos patientgruppen Närmare en miljon svenskar lever med atopiskt eksem – för många är det en mild sjukdom men för en hel [...]
En kanal för att nå regionerna
Upplysningskampanjer kan bidra till bättre vård. Det säger Tina Norgren, förbundsordförande Psoriasisförbundet. ”De behövs för att beslutsfattarna ska få upp ögonen för att vården inte fungerar och behöver bli bättre.” Psoriasisförbundet [...]